Jom

Followers

Monday, January 31, 2011

BayBit Dah Beranakkkk...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua..
dan juga Salam 1 Malaysia..hehe..

Update kali ni..
Setelah sekian lama...
Dekat 3 bulan jugak tunggu..
Baybit akhirnya beranak...
Hasil perkahwinan dengan KeyChi...
Dekat 3 kali jugak kami try kahwinkan diorang..
Akhirnya menjadi jugak..hehe..

27 Januari 2011..
Saya balik rumah..
Terus pergi tengok sangkar BayBit..
sebab malam sebelum tu dia dah start cabut bulu...
Tengok2 je dalam bakul BayBit...
Nampak la baby rabbit..
Tapi sekor jer..
Frustnyer...
Tapi takpelah..
Janji ada..
Tapi masa tu saya rasa lain macam..
Cara pandangan BayBit kat saya..
Seolah2 berkata..
"Tuan.. Tolong saya.. Anak saya jatuh kat bawah"

Lepas tu saya nak bersihkan lah sangkar Keychi..
Sangkar KeyChi bawah sekali..
Atas KeyChi ada Jambul..
Atas sekali baru BayBit..

Masa nak tarik alas sangkar Keychi..
Nampaklah satu objek..
Terkial2 nak bergerak..

YA ALLAH...
Baby rabbit ada kat atas lantai...
Cepat2 saya masukkan dalam bakul BayBit..
Ingatkan sekor je yg jatuh...
Saya jenguk2 lagi kat dalam sangkar KeyChi..
MASYA-ALLAH..
Ada lagi 5 ekor duk terkial2..
Ada sekor tu kepala dia tersangkut celah2 sangkar..
Tapi masih bernyawa...
Yg saya rasa terharu..
KeyChi tak kacau/gigit pun baby2 tu..
Dia seolah2 nak tunjuk kat saya baby2 tu..
Yela.. Baby dia... :-)

Saya keluarkan KeyChi..
Cepat2 saya alihkan baby2 tu...
Bila semua dah selamat..
Saya kira jumlah baby rabbit..
Ada 7 ekor.. :-)
Tahniah BayBit..hehehe..


BayBit tgh cabut bulu...




















BayBit dengan anak2 dia..














Anak2 BayBit..














Gengster je muka BayBit...huhu














Ni kali kedua BayBit beranak...
Ok la tu utk ibu muda mcm dia ni...hehe.. :-P
Bertambah lagi lah ahli keluarga FZ Little Farm... :-D

Sekian dulu buat masa ni..

FZ Little Farm

No comments:

Post a Comment